Počela probna proizvodnja automobila "el zero"

U fabrici Fijat automobili Srbija danas je počela probna proizvodnja novog modela vozila "el zero", a za proleće naredne godine najavljen je početak serijske proizvodnje. Novi model sada je na raznim testiranjima i izuzetno je bezbedan. Impresivna je tehnologa koja će biti primenjena u proizvodnji, imamo iskorak u tehnološkom smislu, motor je briljantan, fantastičan čuvar energije, čuva ljude i od buke, a obezbeđuje i različite modifikacije automobila u budućnosti. Očekuje se da će uskoro biti pronađeno i pravo ime za novi Fijatov model, a velika je stvar što će taj auto biti i na američkom tržištu. Ova investicija je mnogo koštala Srbiju, država je odvojila sredstva, ali to je bio jedini način da u kritičnom vremenu dobijemo proizvođača kao što je Fijat. Razgovori o dolasku Fijata u Srbiju počeli su pre pet godina i to je rezultat stahovitog timskog rada.

Počela probna proizvodnja automobila "el zero"U fabrici Fijat automobili Srbija danas je počela probna proizvodnja novog modela vozila "el zero", a za proleće naredne godine najavljen je početak serijske proizvodnje, rekao je danas u Kragujevcu predsednik Srbije Boris Tadić.

Nakon obilaska novih pogona fabrike Fijat automobili, Tadić je novinarima rekao da je menadžment Fijata potvrdio da će serijska proizvodnja novog modela početi na proleće.

On je kazao da je novi model sada na raznim testiranjima i da ima utisak da je izuzetno bezbedan, pošto je danas u njemu sedeo.

"Impresioniran sam tehnologijom koja će biti primenjena u proizvodnji, imamo iskorak u tehnološkom smislu, motor je briljantan, fantastičan čuvar energije, čuva ljude i od buke, a obezbeđuje i različite modifikacije automobila u budućnosti", rekao je Tadić.

On je izrazio očekivanje da će uskoro biti pronađeno i pravo ime za novi Fijatov model, dodavši da je velika stvar što će taj auto biti i na američkom tržištu.

"Ova investicija je mnogo koštala Srbiju, država je odvojila sredstva, ali to je bio jedini način da u kritičnom vremenu dobijemo proizvođača kao što je Fijat", kazao je Tadić.

Predsednik Srbije podsetio je da su razgovori o dolasku Fijata u Srbiju počeli pre pet godina i da je to rezultat "stahovitog timskog rada".

Prema rečima Tadića, stvari se ne dešavaju "preko noći" kako građani očekuju i mora mnogo da se radi.

To je, kako je rekao, kompleksan posao, uz mnogo razgovora i sastanaka i prikazivanja Srbije kao atraktivne zemlje za investiranje.

Tadić je rekao da je juče u Italiji razgovarao sa predstavnicima proizvođača specijalnih čeličnih delova "Danijeli" i Benetona.

On je ocenio da Srbija mora da se industrijalizuje, pripremi za krizne udare i da iskustvo sa Fijatom pokuša da iskoristi na valjan način, da osnaži privredu, da lakše izgura finansijske nedaće koje pogađaju čitav svet.

Dinkić: Fijat uplatio još 66 miliona evra u FAS

Kompanija Fijat uplatila je dodatni osnivački kapital od 66 miliona evra u zajedničko preduzeće Fijat automobili Srbija, dok je Srbija uložila još 33 miliona evra, rekao je danas lider Ujedinjenih regiona Srbije Mlađan Dinkić.

"Početkom godine, kad Fijat uplati još 33 miliona evra potpuno će ispuniti svoje ugovorne obaveze. Ukupna ulaganja Fijata i države su oko milijardu evra, dve trećine od strane italijanskog proizvođača i trećina naše države", rekao je Dinkić nakon posete toj fabrici u Kragujevcu.

Prva uplata uloga italijanske kompanije u zajedničkom preduzeću od 100 miliona evra bila je u decembru 2009. godine, podsetio je bivši ministar ekonomije i regionalnog razvoja.

Dinkić je rekao da će fabrika u Kragujevcu izvoziti automobile i auto komponente u iznosu od 2,5 milijardi evra, i dodao da će to činiti jednu trećinu ukupnog srpskog izvoza, što je, kako je ocenio Dinkić, najveća vrednost projekta.

"Da nije bilo Fijata, nikada u Srbiju ne bi došli Boš ni Kontinental, kao dva najveća evropska proizvođača auto delova", kazao je Dinkić.

On je naveo da u Srbiji već radi 120 fabrika auto delova, dok je u Kragujevcu proizvedeno prvih 15, od ukupno 150 automobila prototipske serije koji će služiti za razne vrste testiranja, od testova opterećenja i izdržljivosti, do kreš testova.

"Nakon testiranja počeće probna, a potom i serijska proizvodnja", kazao je Dinkić koji je sa predsednikom i premijerom Srbije Borisom Tadićem i Mirkom Cvetkovićem prisustvovao silasku sa trake prvih prototipova automobila novog modela koji će se proizvoditi u Kragujevcu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik